مصاحبه آرشیو خبر ها
موضع گارد قدیمی یووه در قبال آندره ا پیرلو

موضع گارد قدیمی یووه در قبال آندره ا پیرلو

هرچند همچون سراداران شجاع و خوش‌نام روم باستان از دروازه‌های تورین وارد شهر شد اما برای سربلند ماندن پشتیبانان فراوانی نیاز دارد؛ شاید گارد قدیمی یووه و وفاداران بیانكونری یكی از همین هواخواهان باشند.

 

آمائوری مهاجم سابق یوونتوس در سالهای 2008 تا 2011 این روزها در 40 سالگی و دور از كشوری كه شانزده سال از دوران ورزشی‌اش را در آن سپری كرد، ساكن ایالات متحده آمریكا است. این فوتبالیست برزیلی - ایتالیایی كه همچنان اخبار باشگاه یوونتوس را دنبال می‌كند، پاسخگوی مهم‌ترین سؤالات و نگرانی‌های هواداران یوونتوس شده و در خلال صحبت‌هایش نیز از موضع گارد قدیمی یووه در قبال آندره‌ا پیرلو گفته است.

 

 

حالا كه شما در آمریكا هستید كمی برایمان از بازتاب پیوستن وستون مك‌كنی به یوونتوس بگویید.

 

اخیراً سفرهای زیادی داشته‌ام اما فعلاً در بوستون هستم؛ صادقانه بگویم برعكس رسانه‌های ایتالیایی من اظهارنظر چندانی درباره پیوستن مك‌كنی به یوونتوس در آمریكا نشنیدم. البته یوونتوس هرگز به صورت تصادفی و بدون تحلیل بازیكن نمی‌خرد؛ در مورد وستون نیز قطعاً پس از ارزیابی‌های مدنظر‌ باشگاه به خدمت گرفته شده. به هر حال خط میانی تیم به نیرویی تازه نیاز داشت و مك‌كنی نیز بازیكن آینده‌داری به نظر می‌رسد. اعداد و ارقام این انتقال را در رسانه‌ها دیده‌ام؛ به نظرم همه‌چیز خوب پیش رفته و یووه می‌تواند در آینده از این خرید سود كند. مك‌كنی می‌تواند نخستین آمریكایی باشد كه با بیانكونری تاریخ‌سازی كند.

 

به خط میانی اشاره كردید؛ یووه در این بخش آرتور ملو را نیز جذب كرده.

 

او بازیكن با تجربه‌ای است. من سبك بازی او را بسیار دوست دارم و از علاقه‌مندان ملو در تیم ملی برزیل هستم. جدایی آرتور از بارسا شاید به خاطر این بود كه او هرگز نتوانست خودش را در این تیم تثبیت كند، اما در یوونتوس می‌تواند سازمان‌دهنده‌ای مقتدر در خط هافبك باشد. او توپ را خوب به حركت درمی‌آورد و قدرت دریبل‌زنی فوق‌العاده‌ای دارد.

 

آیا ملو پیرلوی جدید می‌شود؟

 

نمی‌توان از هم‌اكنون قاطعانه چنین ادعایی كرد. عملكرد او در زمین می‌تواند تحقق این موضوع را مشخص كند اما این را می‌توانم با اطمینان مدعی شوم كه پیرلو می‌تواند او را در مسیری درست قرار دهد.

 

فرض كنید چند روز دیگر به كریسمس باقیمانده؛ یوونتوس چه كادویی می‌تواند برای خط حمله به پیرلو و هوادارانش بدهد؟

 

اگر منظورتان انتخاب از میان گزینه‌های مطرح شده است، شخصاً خیلی دوست دارم این هدیه سوارز باشد. بعید می‌دانم كسی دوست نداشته باشد او را در لباس یووه ببیند. اما ژكو را نیز نمی‌توان نادیده گرفت؛ مهاجم باتجربه‌ای كه در سری آ بازی كرده و به خوبی با مختصات لیگ ایتالیا آشنا است؛ شاید از این حیث انتخابی منطقی و قابل‌قبول‌تر به‌نظر برسد.

 

نشستن آندره‌ا پیرلو بر نیمكت یوونتوس را چگونه می‌بینید؟

 

من همیشه شخصیت و ویژگی‌های فنی آندره‌ا را چه به عنوان یك بازیكن و چه خارج از محیط فوتبال تحسین كرده‌ام. همه این روزها كنجكاو هستند عملكرد او به عنوان سرمربی را در یووه ببینند. او پس از جدایی از یوونتوس رابطه‌اش را با باشگاه قطع نكرد و همیشه با آنها در ارتباط بود. اتفاقاً برخلاف ساری كه با كوله‌باری از شك و تردید عمومی وارد تورین شد، پیرلو مورد احترام همه هواداران یووه است و مطمئناً با آرامش بیشتری كارش را در این تیم شروع كرده است. فكر می‌كنم «گارد قدیمی» یا همان بازیكنانی كه قبلاً همبازی او در یووه بوده‌اند كمك‌های فراوانی به آندره‌ا خواهند كرد.

 

پیرلو در ابتدای مسیری است كه گواردیولا و زیدان آن را با موفقیت تجربه كردند. اما آنها با اندكی تجربه‌اندوزی هدایت بارسا و رئال را بر عهده گرفتند. به نظر موقعیت پیرلو بیشتر شبیه كلارنس سیدروف در میلان (سال 2014) باشد.

 

بله، اما شرایط متفاوت است. عدم موفقیت سیدورف در میلان به خاطر این بود كه روسونری فاقد تركیب قدرتمندی بود كه یووه فعلی در اختیار دارد. مهم‌تر از آن سازمان و ذهنیت برنده‌ نیز در روح آن تیم غایب بود. بیانكونری فقط آن جام لعنتی را ندارد (لیگ قهرمانان اروپا) و حالا با نشستن آندره‌ پیرلو به عنوان فوتبالیستی كه دو بار این جام را بالای سر برده، می‌تواند به كسب آن امیدوار باشد. پیرلو می‌داند چگونه باید برای تحقق این مطالبه برنامه‌ریزی كند. به نظر من رئیس آنیلی بهترین انتخاب را برای یوونتوس انجام داد.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: